2016. március 10., csütörtök

Ecoegg szárítótojás - termékteszt

Az Ecoegg mosótojás sokak nagy kedvence: olcsó, természetes, környezetbarát, és borzasztó egyszerű mosást tesz lehetővé.




De mi a helyzet a márka másik fő termékével az Ecoegg szárítótojással?

Ecoegg dryer szárítótojás
A hivatalos termékleírás azt mondja, hogy szárítógép hatékonyságát képes megnövelni, így időt és pénzt takaríthatunk meg általa.
A tojás belsejébe egyszerűen behelyezhető egy hipoallergén illatanyagot tartalmazó rúd, így a tiszta ruhák nemcsak gyorsan megszáradnak, de kellemes illatúak (de akár illatrúd nélkül is használható) is lesznek általa, semmiféle káros kemikáliát nem tartalmaz.  
Működését tekintve mivel a szárítógépben a ruhák általában összegyömöszölődve, összetekeredve forognak egy idő után, ezáltal a szárítógép szárító funkcióját nem tudja maximálisan kihasználni. 
Az Ecoegg szárítótojás felületén található gumi dudorok segítenek az összekuszálódott textilt szétválasztani, ezáltal a szárítógép hatékonyabban átfújja a ruhákat. A szárítótojás továbbá segít a szöszök eltávolításában, és a ruhák puhításában is, mindezt kémiai anyagok nélkül.

A szárító gép programjának idejét átlagosan kb. 28%-kal csökkenti le, ezáltal pénzt és energiát spórolhatunk meg. Bizonyítottan hatékony - ezt laboratóriumi tesztek igazolták.
És itt jövök én. Igaz már lassan egy éve használom, de az én rohanós életemben sosem jutottam oda, hogy valóban megfigyeljem a működését, hatékonyságát. Szimplán elhittem amit a gyártó mondott.
Külső nyomás hatására rászántam magam egy egyszerű tesztre. a teszt egyszerű, a lényege, hogy lemértem a szárítási időt a szárítótojással együtt és külön is.

Fogtam 3 db hagyományos nagy méretű 100% pamut frottír törölközőt, amiket már ezer éve használunk itthon. Azért a törölközőre gondoltam a tesztelésnél, mert ez talán a legjobban mérhető alap eszköz egy háztartásban, így bárki hasonlóan kipróbálhatja otthon a hatékonyságot.
A szárítógépem nem mai darab: AEG Lavatherm típusú. Mindig (a teszt során is) az 1 pöttyös kímélő pamut szártóprogramot használom, extra száraz időzítéssel. A gép hivatalosan ezt minden alkalommal 70 perces programnak írja ki, de a ruha mennyiségtől és vizességétől függően ezt automatikusan változtatja a program folyamán. Én azért a biztonság kedvéért a saját órámat használtam az idő mérésére. A törölközőket szimplán kimostam - naná hogy ecoegg mosótojást használtam :)

1. teszt - Szárítás Ecoegg szárítótojás nélkül
A szárítógép 121 percig dolgozott, amíg a 3 db törölköző teljesen megszáradt.

2. teszt - Szárítás Ecoegg szárítótojás használatával
A szárítógép csupán 70 percig dolgozott, a 3 db törölköző ugyanazt a szárazságot érte el mint az előbbi esetben.

Ez megdöbbentő volt számomra! Ez kb 40%!!-os megtakarítást jelent, legalábbis időben. De az idő magával hozza az energia megtakarítást is, ami a pénztárcánkon mutatkozik meg a villanyszámlánál.
Sok esetben viszont az idő sokkal fontosabb tényező, mint a pénz, ha pl. hirtelen kell gyorsan megszárítani valamit.

Szóval a konklúzió a saját tesztem alapján:
A szárítótojás valóban hatékonyan működik, egész biztosan továbbra is használni fogom, de most már azzal a tudattal, hogy érdemes, és nem csak úgy megszokásból.

A terméket és az eredeti hivatalos magyar termékleírást itt találod: ECOEGG SZÁRÍTÓTOJÁS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha véleményed van, bátran írd meg :)